Boka service

Vi hjälper Er gärna med service på Er Produkt.
​​​​​​​Här nedan kan Ni enkelt boka service genom att fylla i formuläret FÖR KOSTNADSFÖRSLAG.

Serviceförfrågan utanför garanti

För snabbare hantering bör alla punkter besvaras,
Tänk på att en detaljerad felbeskrivning och även bilder underlättar vid hanteringen. Läs även under fliken Service.
Förfrågan kan göras för hemelektronik/vitvaror samt Tv på våra Assist verkstäder och vitvaror inom Assistkedjan.
​​​​​​​
Servicenummer / NC12 och Industrial Code är märkesberoende.
Whirlpool börjar detta oftast på 85 eller 86 tex.
Vid bokning av LG produkt behövs modell tex: GSL961PZUZ och Product code tex: GSL961PZUZ.APZQEUR  
Är du osäker, ta en bild på typskylten. 

Normal reparationskostnad:
Felsökning 900:- Reparation 2000:- till 2500:- före RUT-avdrag + reservdelar.  Betalning sker via Swish på plats vid reparation.
Vi beställer reservdel vid godkänt kostnadsförslag. 
Leveranstiden är vanligen 3-5 arbetsdagar när delen finns i lager hos leverantören, där efter bokar vi tid för reparation.

Kom ihåg att du som beställare måste meddela att du önskar få RUT-avdrag på arbetskostnaden, detta görs vid bokningstillfället.

OBS! vissa tider är vi överbelastade pga. av att många ringer. 
För att kontakta oss vid frågor om ditt ärende: info@assistworkshop.se​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

​​​​​​​

Servicefrågan med garanti

För dig med garanti på din produkt ska felanmälan göras via varumärkets hemsida eller kundtjänst. Se våra varumärken här.
KVITTO GÄLLER SOM GARANTIHANDLING OCH MÅSTE ALLTID VISAS UPP VID REPARATIONSTILLFÄLLET.