Vi hjälper Er gärna med service på Er Produkt. Här nedan kan Ni enkelt boka service genom att fylla i formuläret FÖR KOSTNADSFÖRSLAG.
Serviceförfrågan utanför garanti.
För snabbare hantering bör alla punkter besvaras, Tänk på att en detaljerad felbeskrivning och även bilder underlättar vid hanteringen, inget bokas förens ett kostnadsförslag/överenskommelse är godkänt från dig som kund. Läs även under fliken Service. Förfrågan kan göras för hemelektronik/vitvaror samt Tv, på våra Assist verkstäder. e-postadress måste vara giltig, kostnadsförslag kommer på mail. Bokningar skickas på SMS. Servicenummer / NC12 och Industrial Code är märkesberoende. Whirlpool börjar detta oftast på 85 eller 86 tex. Vid bokning av LG produkt behövs modell tex: GSL961PZUZ och Product code tex: GSL961PZUZ.APZQEUR Är du osäker, ta en bild på typskylten.
Normal reparationskostnad: Felsökning 900:- Reparation 2000:- till 2500:- före RUT-avdrag+ reservdelar. Betalning sker via Swish på plats vid reparation. Vi beställer reservdel vid godkänt kostnadsförslag. Leveranstiden är vanligen 3-5 arbetsdagar när delen finns i lager hos leverantören, där efter bokar vi tid för reparation.
Kom ihåg att du som beställare måste meddela att du önskar få RUT-avdrag på arbetskostnaden, detta görs vid bokningstillfället.
OBS! vissa tider är vi överbelastade pga. av att många ringer. För att kontakta oss vid frågor om ditt ärende: info@assistworkshop.se
Vi reparerar ej kameror längre.
SERVICEFRÅGAN MED GARANTI
För dig med garanti på din produkt ska felanmälan göras via varumärkets hemsida eller kundtjänst. Se våra varumärken här. KVITTO GÄLLER SOM GARANTIHANDLING OCH MÅSTE ALLTID VISAS UPP VID REPARATIONSTILLFÄLLET. Undersökningsavgift tas ut av konsumenten i de fall felet inte täcks av garanti eller reklamationsansvar.
Vi har service av dammsugare och fristående kaffemaskiner, dessa skickas direkt till oss med kvitto och felbeskrivning i kartongen. Felsökning utanför garanti debiteras med 719:- Frakt kan bokas med: paket.se/foretagspaket
Vid risk för sjukdom, avstå hembesök tills vidare. Det går bra att meddela oss genom att svara på boknings-sms igen.
Boka service för dina vitvaror, värmepumpar och tv!
Får du problem med din produkt kan du med förtroende vända dig till din lokala servicepartner Assist.